Woonpartners belooft Schijfmos-bewoners oplossing voor rioolproblemen

De rioolproblemen in de Schijfmos in Nieuwerkerk aan den IJssel houden de gemoederen flink bezig. Na een uitzending van Hart van Nederland, waarin bewoners vertelden over overstromende toiletten, stank en gezondheidsklachten bij kinderen, werd het onderwerp vol besproken op onze lokale Facebookgroep Je Bent Nieuwerkerker.

Volgens bewoners speelt het probleem al ruim vier jaar. “Om de paar weken komt de stront van de buren via onze wc naar binnen,” vertelde bewoonster Karin van der Kemp voor de camera. Ondanks meerdere herstelwerkzaamheden is er tot nu toe geen structurele oplossing gevonden.

Woonpartners neemt verantwoordelijkheid

Woningcorporatie Woonpartners Midden-Holland, verantwoordelijk voor het onderhoud van de woningen, laat weten het ongenoegen van bewoners volledig te begrijpen. In een verklaring geeft de corporatie aan dat eerdere pogingen het probleem onvoldoende hebben opgelost en dat men onderzoekt hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Op dinsdag 19 augustus staat een uitgebreid technisch onderzoek gepland. Daarna wil Woonpartners, samen met gespecialiseerde aannemers, zo snel mogelijk starten met herstelwerkzaamheden. De corporatie belooft de bewoners regelmatig te informeren over de voortgang en betrekt zo nodig ook de gemeente bij het proces.

Voor de bewoners van de Schijfmos blijft de hoop voorlopig gevestigd op de aangekondigde herstelwerkzaamheden, in de verwachting dat er eindelijk een einde komt aan de jarenlange overlast.

(kopfoto ter illustratie)